Siklósi János Magyarország

Címkék: siklósi jános

2011.03.28. 16:51


Bimbózik már a kis kökényvirág
virágoznak a szép cseresznyefák

Korán kelek Talpon talál a hajnal
Téged szólítlak egyszerű szavakkal



Beszívom vetéseid friss szagát
hallgatom fürjeid síró szavát

Szeretem tündérszép dalaidat
regéidet és balladáidat

S ha a szívemre túl sok baj szakad
tűrök és várom a jobb napokat

Megállok hullámzó dombjaidon
végignyújtózom síkságaidon

Folyóid a lelkemen folynak át
szeretem a Tiszát és a Dunát

Megcsodálom a gyöngyös Balatont
az erdőkkel hímzett gyönyörű Bakonyt

Bejárom a Bükk hegyoldalait
a Mátra fenyőkkel ékes ormait

Szürcsölöm Tokaj mézédes borát
meglesem titkaidat Hortobágy

Féltve figyelem minden fiad sorsát
aggódva és szorongva gondolok rád

Őrzöm méneseidet gulyáidat
terelem fényhabos nyájaidat

Szeretek minden apró kis tanyát
meghitt társam a tarka délibáb

Kedvelek minden fatornyos falut
és mézeskalácsos játékos búcsút

Szeretem karcsú templomaidat
zokogva búgó harangjaidat

Szeretem meghitt ünnepeidet
a kalácsot s a barna kenyeret

Gyöngydolmányodat cifra szűrödet
aranyban izzó hímzéseidet

Szeretem a nagy nyári tüzeket
a szénagyűjtést és a szüretet

Megbecsülöm a csendet s a nyugalmat
a táncokat s a vidám lakodalmat

Szeretem a szép erdei napot
a halászatot és a vadászatot

A piros muskátlit s a zöld rozmaringot
vadrózsáiddal titokban együtt nyílok

Szeretem rétjeid halk sóhaját
s a virágaidban alvó méz szagát

Szeretem lányaid lehunyt szemét
és menyecskéid perzselő tüzét

Szeretem habos jegykendőidet
vakító fehér szemfedőidet

Szeretem békés városaidat
a házakat s a csöpp udvarokat

Régóta egyformán kedves nekem
Sopron Pécs Győr Szeged vagy Debrecen

Szeretek minden eldugott tanyát
Az én családom itt minden család

Szeretlek Szeretem minden fiadat
aki csak itt él kék eged alatt

S azt is ki egykor más tájra szakadt
de élnek még ajkán a magyar szavak

S azt is ki némán messze bujdosott
de ott is ott is teérted zokog

S azt is ki háborúban elesett
és vissza többé soha nem jöhet

Szeretlek nagyon forrón igazán
Szeretlek szívből te vagy a hazám

Szeretlek úgy is ha sárba tiporsz
Szeretlek mindig bármit hoz a sors

Szívedre hajtom lázas homlokom
s ha meghalok itt pihenjen porom

Legyen fejfámba vésve véres orcád
örök szerelmem édes Magyarország
 

süti beállítások módosítása