Dávid József Szeptember

Címkék: dávid józsef

2010.10.28. 09:21

 

Ón-eső szitált a néma kőre

A szürke tömb dermedten hallgatott

Elhagyott sírok közt úgy álltam ott

Mint halott emlékek méla őre

 

A könny és füst fojtotta torkomat

Szélfútta fűbe mégsem fekhetek

A gyilkosnak meghalni nem lehet

Hát hordok fáradt árva álmokat

 

Csend. A gyöngykavicsra így tiportam

Elmenvén a vaskapu csikordult

Két kezemről édes vére csordult

Otthagytam nyomát az őszi porban

 

Itt sincs. Most a tóba ejti arcát

A fűz s a rózsák zárják szirmukat

A vándor nem keres már új utat

Bocsáss meg. Ott fenn tán így akarták…

Szeptember

 

 

Ón-eső szitált a néma kőre

A szürke tömb dermedten hallgatott

Elhagyott sírok közt úgy álltam ott

Mint halott emlékek méla őre

 

A könny és füst fojtotta torkomat

Szélfútta fűbe mégsem fekhetek

A gyilkosnak meghalni nem lehet

Hát hordok fáradt árva álmokat

 

Csend. A gyöngykavicsra így tiportam

Elmenvén a vaskapu csikordult

Két kezemről édes vére csordult

Otthagytam nyomát az őszi porban

 

Itt sincs. Most a tóba ejti arcát

A fűz s a rózsák zárják szirmukat

A vándor nem keres már új utat

Bocsáss meg. Ott fenn tán így akarták…

 

süti beállítások módosítása