Szép szülőföldem az Alföld nekem,
ott szárnyal vélem a képzeletem.
Akácos úton a porban megyek,
dűlőút árkában szedret szedek.

Búzaföld szélén jár vándorbotom,
délceg fű meghajlik lábnyomomon.
Lapú zöld levele nézd, int felém,
pók selymes hálóján játszik a fény.

Távolban rónaság vár, hívogat
nékem még tartogat új titkokat.
Gémeskút vödre rejt vizet nekem,
forró dél idején jéghidegen.

A magas égen jár fényes napunk,
tüzel a magyar nyár, itthon vagyunk.
Tiszának töltését elérheted,
kicsit még pihenek, s veled megyek.

Itt még a madár is szabadabb ám,
égen száll, földön jár, nincsen határ!
Amerre letekint nagy rónaság,
forró szél zengi az élet dalát.

A szülőföldem ez, magyar hazám,
itt hozott világra engem anyám.
Hogy a nagy Alföldön itthon legyek,
szép Magyarországon magyar gyerek!

Úgy nőttem, mint fának zsenge lombja,
mint rózsa bimbója szirmát bontja.
Itt teljesedett ki az életem,
kívánom országunk boldog legyen!
 

süti beállítások módosítása